|
Wpływ grup rówieśniczych i mediów
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1581 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ
Temat: Wpływ społeczny grup rówieśniczych oraz mediów.
CELE: -zapoznanie z rodzajami manipulacji stosowanymi przez media, -dokonanie analizy wpływu jaki mogą wywierać grupy rówieśnicze, -uświadomienie zakresu kontroli nad własnym życiem.
MATERIAŁY: Maciej Jłowiecki „Krzywe zwierciadło-o manipulacji w mediach” WAL „Gaudium” Lublin 2003 Gałas Mieczysłw „Idolaria w perspektywie postmodernistycznej” WYCHOWANIE NA CO DZIEŃ 1997 nr.4-5 Mariola Chomczyńska-Miliszkiewicz „Podróż w nieznane” WSIP Warszawa 1999 Małgorzata Jachimska „Scenariusze lekcji wychowawczych”
PRZEBIEG LEKCJI 1.Wyjaśnienie negatywnego wpływu wzorów oferowanych młodym ludziom przez media. 2. Dyskusja dlaczego,, idolom się wybacza wszystko spuszcza się dymną zasłonę na ciemne strony ich życia”. 3.Analiza artykułów prasowych. 4.Przedstawienie pojęcia manipulacja i podanie rodzajów manipulacji stosowanych przez media. 5.Wykonanie ćwiczenia: „TO ODE MNIE ZALEŻY” Materiały -arkusze papieru -mazaki Przebieg: -Uczniowie wspólnie ustalają główne obszary ,sfery swojego życia ,np. .,nauka, czas wolny , zdrowie, kontakty z rówieśnikami ,rozwój osobisty. -Dzielą się na tyle grup ile obszarów życia wyodrębnili. W grupach zastanawiają się ,na co i w jakim zakresie mają wpływ w obrębie wyróżnionej sfery życia(np. czas wolny- wybór zainteresowań ;wybór osób, z którymi spędzają wolny czas ;ilość czasu przeznaczonego na różne działania) -Grupy prezentują wyniki swojej pracy na forum klasy OMÓWIENIE Podsumowując dyskusję warto ukierunkować pytaniami skierowanymi do uczniów: -jak oceniają zakres wpływu mediów na swoje życie? -jakie konsekwencje wiążą się z uległością wobec grup rówieśniczych oraz mediów? -co to znaczy być odpowiedzialnym za siebie i swoje życie? OPRACOWAŁA :WIESŁAWA USAR |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|